Socialiniai tinklai

Pažangios formulės madoje ir gyvenime. Arnoldas Remeika

Autorius: Otilija | 2019 vasario 21

Mada yra ta sritis, kurioje laikas lekia taip greitai kaip niekur kitur. Būtent ji reaguoja į socialinius ir technologinius pokyčius, atspindi ir tuo pačiu kuria mūsų realybę. Skamba neįtikėtinai? Galbūt taip atrodė ir mums, kol nesutikome puikiai įdomaus mados analitiko, edukacinių mados projektų iniciatoriaus ir prodiuserio Arnoldo Remeikos. Dalinamės tuo, kuo jis kiekvieną kart turtina mus – tikimės tai atneš įkėpimo bei naudingų minčių ir jums. Pokalbis apie madą, pažangą ir šių elementų rolę mūsų gyvenimuose.
 

Kodėl mada ir kaip ji pas tave atėjo?

Ji visada lyg ir buvo šalia, vienaip ar kitaip su ja turėjau reikalų, tačiau mano pagrindiniu darbu mada tapo prieš kelerius metus. Tąkart pradėjau dirbti vieno sėkmingiausių visų laikų lietuviško prekės ženklo „Julia Janus“ tarptautinės plėtros ir prekybos vadovu, su Julija apvažiavome visas mados sostines, mūsų produkciją pirko europiečiai, amerikiečiai, rusai, kinai, japonai.

Tuo pat metu jau rašiau savo tinklaraštį „Bomberis“ apie madą ir stilių, taip pat prisiminiau, kad esu žurnalistas (šį darbą dirbau daugelį metų), todėl ėmiau rašyti apžvalgas žurnalui „Moteris“. Laisvu laiku, kurio likdavo ne tiek ir daug, konsultuodavau mados prekės ženklus pozicionavimo, komunikacijos, verslo strategijos klausimais.

Vėliau sekė pasiūlymas tapti žurnalo „L’Officiel Mada“ vykdomuoju redaktoriumi, ir džiaugiuosi, kad išdrįsau šio pasiūlymo neatsisakyti. Šiandien vystau savo projektą „Suprasti madą“, turiu tokio paties pavadinimo rubriką žurnale „Laimė“, kurioje kalbinu pačius įvairiausius mados industrijos profesionalus, ir kartu su jais bandome perprasti madą.

Taip pat su Londone įsikūrusia mados startuolių konsultavimo agentūra „Fashion Bloc“, kuriai vadovauja lietuvė Ieva Zubavičiūtė, netrukus atidarysime Mados verslo institutą Vilniuje. Čia visi mados versle dirbantys ir žinių stokojantys žmonės galės ateiti semtis know-how apie tai, kaip efektyviai ir protingai daryti iš mados verslą. Juk toks ir yra visų dirbančiųjų madoje tikslas – sugebėti savo kūrybą paversti pragyvenimo šaltiniu, tiesa?

Nuo kuo prasidėjo „Suprasti madą“?

Net ir daug besigilindamas į mados kaip reiškinio ir kaip verslo užkulisius, o nemažai tų užkulisių ir matydamas gyvai, vis dėlto negalėjau atsikratyti jausmo, kad dar tiek daug apie madą galiu ir privalau sužinoti. Juk mada – kaip medicina, kurioje gali specializuotis odontologijoje, traumatologijoje, kardiologijoje, ir nebūtinai visas sritis išmanyti puikiai, o juk norisi! Todėl „Suprasti madą“ pradėjau pirmiausiai dėl savęs ir dėl tokių kaip aš – smalsių, norinčių sužinoti, keliančių klausimus, ieškančių atsakymų. Pernai rudenį projektą pradėjome su penkiolika skirtingų lektorių, kurie kiekvienas iš savo perspektyvos padėjo geriau suprasti madą. Iki gruodžio mūsų renginius vien Vilniuje buvo aplankę daugiau nei 250 žmonių.

Šiemet projektas tęsiasi, tik kiek keičia formatą – su komanda nusprendėme, kad laikas į mados pasaulį skverbtis dar giliau, gauti daugiau praktinių žinių. Todėl mokysime taikomosios mados ir tai darysime vakarinių kursų formate. Mados dizainas, mados fotografija, mados reiškinio ir verslo užkulisiai, taip pat ir mados makiažo kursas, kurio globėja yra „Filorga“, – štai ko mokysimės šį pavasarį. Visą kursų programą galima rasti čia: https://suprastimada.lt/suprasti-mada/.

Nuotr. – Guoda Jucevičiūtė

Kam skirtas šis projektas?

Projektas skirtas mados pramonėje dirbantiems ir tobulėti norintiems, taip pat su ja nieko bendra iki šiol neturėjusiems, bet aktyviai ją besidomintiems žmonėms. Dažnai būna, kad teisininkai, medikai ar pedagogai laisvu nuo darbo metu taip domisi mada arba net ją kuria, kad su jais apie mados aktualijas galima palaikyti net turiningesnį pokalbį nei su šioje sferoje kasdien dirbančiais žmonėmis. Todėl auditorijos neskirstome į profesionalus ir mėgėjus. Tiesiog „Suprasti madą“ yra labiau praktinės, taikomosios mados mokymų projektas.

Savo ruožtu Mados verslo instituto auditorija – tai mados verslininkai, kurie ieško atsakymų į konkrečius su verslo vadyba ir strategija susijusius klausimus: pardavimai, rinkodara, plėtra, investicijų paieška, t.t. Tam tikslui su mano minėta partnere I. Zubavičiūte lektorius, kurie yra patyrę mados pramonės senbuviai, vežamės ir iš užsienio. Dažnai tai itin aukštas pareigas užimantys tarptautinės mados pramonės žaidėjai, tarp kurių šį sezoną bus ir tokių, kurie už nuopelnus madai buvo apdovanoti net valstybiniais ordinais.

Ką laikai pažanga? Ar jos reikia?

Per ateinančius dvidešimt metų žmonija patirs tokių dramatiškų pokyčių, kuriuos buvo patyrusi per pastaruosius 200 tūkst. metų kartu paėmus. Ir tas pažangos tempas mane truputį gąsdina. Atrodo, kad viskas keičiasi žaibiškai, viskas vyksta per greitai, nespėjame iki galo pasidžiaugti akimirkomis, dalis visuomenės taip ir neprisitaiko prie naujo tempo, todėl labai kenčia. Realybės persikėlimas į virtualybę, technologijų evoliucija taip įtraukia, kad atprantame bendrauti, tampame priklausomi nuo įrenginių, per dieną vidutiniškai pražiūrime net 90 metrų Facebook’o – būtent tokius skaičius pateikia naujausi tyrimai. Kartais pasiilgstu diskinio telefono su laidu, per kurį vienas kitą kviesdavome išeiti į kiemą – gimiau ir užaugau tais laikais, kai nebuvo nei mobiliųjų, nei interneto.

Bet iš principo pažanga yra pozityvus dalykas – juk tik progreso dėka išmokome gydyti ligas, ėmėme mėgautis mokslininkų darbo vaisiais kosmetologijoje, tapome mobilesni, galime nesunkiai keliauti, mokytis online, gyventi dangoraižio viršutiniame aukšte, gaminti drabužius iš perdirbtų atliekų ar net mielių, ilgiau, saugiau ir įdomiau gyventi.

Tik viskame reikia pusiausvyros, ir pažangoje – taip pat. Prisiminkime rašytojos Mary Shelley dar 1818 m. parašytą romaną „Frankenšteinas“, kuriame aprašomas nevaldomu tapęs eksperimentas, o juk noras buvo labai nekaltas – sukurti superžmogų. Todėl visame kame svarbus saikas ir sveikas protas. Ypač su dalykais, kurių mes iki galo dar nesuprantame. Štai dirbtinis intelektas ar robotika – kol kas mašinos negali mąstyti, bet ar tai neįmanoma? Ar ne apie robotų revoliucijas prieš žmoniją kadaise rašė fantastai Stephenas Kingas ir Ray’us Bradbury? Taigi, ateities laukiu su dideliu džiaugsmu ir dideliu nerimu.

Koks yra pažangos ir tradicijos santykis tavo gyvenime/požiūryje?

Esu šiuolaikinis žmogus, todėl privalau nuolat keistis, prisiderinti prie to, kas vyksta aplink. Naudojuosi viskuo, ką man siūlo pažanga, – darbus organizuoju mobiliajame telefone, muzikos klausausi per „Spotify“, filmus žiūriu per „Netflix“, vietoje tekstinių žinučių siunčiu garso pranešimus (ir tuo kai kuriuos prie to dar nepratusius žmones siutinu – žinau, atsiprašau), kelnes dėviu iš perdirbtų plastiko butelių (ačiū mano draugams iš latviško prekės ženklo „One Wolf“, kad visada parodo, kas madoje naujausia), veidą tepu mokslininkų laboratorijose kruopščiai sudėliotomis, negirdėtais poveikiais pasižyminčiomis  „Filorga“ priemonėmis, net mano katė Šasta ir ta turi po kailiu čipą – jeigu nuspręstų kada pasilakstyti ir nerastų kelio atgal, galėčiau ją nesunkiai rasti.

Taigi, neneigiu pažangos, bet tradicijas myliu. Esu ritualų ir taisyklių žmogus. Man patinka žinoti, kad chaotiškame, vis labiau skubančiame pasaulyje vis dėlto yra vietos rutinai, saugumui, aiškiam žinojimui, kad viskas turi vykti būtent taip ir ne kitaip. Tingūs šeštadienio pusryčiai su žurnalu, sekmadienio ankstyvi pietūs su draugais ir ėjimas į kiną, rytinis sportas tris kartus per savaitę kas benutiktų – rutina padeda gyventi laimingiau.

Ar esu senamadiškas? Taip, truputį. Kai turiu laiko, vis dar skaitau popierines knygas, vartau žurnalus, užuot susirašinėjęs per Messengerį pakviečiu susitikti kavos, kartais atidedu visus darbus ir einu pasivaikščioti į šalia namų esantį mišką. Bet tai nutinka vis rečiau, nes šiuolaikinis gyvenimo ritmas vis labiau įsuka norime mes to ar ne.

Ačiū už pasidalinimą mintimis!
Arnoldą ir jo pasakiškai įtraukiančius tekstus socialinuose tinkluose rasite – https://www.facebook.com/arnoldas.bomberis/.
O visus besidominčius mada ir makiažo įvaizdžių role mados pasaulyje kviečiame į „Filorga” globojamą Suprasti Madą kursą „Makiažas kaip mados koncepto dalis”! Kiekvienam užsiregistravusiam dovanosime dviejų „Filorga” odos priežiūros priemonių rinkinį veido bei akių odai! Išsamią informaciją apie Vytautės Žališkevičiūtės vedamą kursą rasite nuorodoje: https://suprastimada.lt/kursai/makiazas-kaip-mados-koncepto-dalis/

 

Viršelio nuotraukos autorė – Lina Martinkėnaitė.